White vässar ledningen med internationell strateg

White fortsätter stärka sin verkställande ledning, där den internationellt renommerade strategen Jenny Siira nu rekryterats i rollen som verksamhetsutvecklare. – Detta är ytterligare ett led i Whites strategi att profilera oss internationellt som Skandinaviens ledande arkitektkontor, säger VD Monica von Schmalensee.

Jenny Siira kommer närmast från AECOM, Design + Planning i London. Där har hon varit involverad både i stora projekt som OS 2012 och strategisk affärsutveckling med nya verksamheter på tillväxtmarknader i Europa, Ryssland, Indien och Brasilien.

– Med sin mångåriga erfarenhet av internationell företagsledning kommer Jenny bidra med nya arbetsätt och metoder som kan utveckla våra processer. Det är kompetens som är nödvändig för att fortsätta ligga i framkant, förklarar Monica von Schmalensee.

Den nya tjänsten som verksamhetsutvecklare har tillkommit för att stärka den strategiska ledningen och stödja VD och företagsledning. Jenny är placerad i Stockholm, men arbetar också aktivt med att ledningen på Whites samtliga 10 kontor.

– Jag hade höga förväntningar när jag började på White, som redan har överträffats. Med den kompetens som finns kan White nå hur långt som helst. Jag hoppas att med min erfarenhet kunna öka takten ytterligare, säger Jenny Siira.