Liselotte Hjorth ny styrelseordförande i White

Ny ordförande för White arkitekters styrelse är Liselotte Hjorth, ekonom med lång erfarenhet inom finans och fastigheter i Sverige och internationellt. För närvarande är hon styrelseledamot i Kungsleden, East Capital Explorer och Hoist.

White är ett av de största arkitektföretagen i Europa och är involverade i många samhällsprojekt både Skandinavien och internationellt.

– Jag är stolt över att bli erbjuden uppdraget som styrelseordförande i White. Under de två år jag redan suttit i styrelsen har jag fått följa bolagets tillväxt och starka utveckling, med att skapa hållbar arkitektur som berör. Jag ser fram emot att få leda arbetet i styrelsen mot en fortsatt internationalisering, stärka arkitekturens roll och utnyttja vår starka finansiella ställning för forskning och innovation inom vårt område, säger Liselott Hjorth.

White är medarbetarägt med 117 partners och totalt cirka 900 medarbetare. Företaget har funnits sedan 1951 och omsatte förra året 824 Msek. I styrelsen ingår även Maria Wetterstrand, fd språkrör i Miljöpartiet och ordförande i regeringens miljömålsråd, Magnus Thure Nilsson, vd för Media Evolution i Malmö, Whites VD Monica von Schmalensee samt 5 partners och medarbetare.

Liselotte Hjorth, styrelseordförande White, tel +49 172 685 77 23
Monica von Schmalensee, vd White, tel 08-402 25 84